Podél dálnice na Vysočině bude kamionům přes zimu k dispozici celkem osm nouzových odstavných ploch rozmístěných od 70. po 174. kilometr. Sedm z nich má být podle ředitele provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic Františka Sedláčka připravených v listopadu, osmá v prosinci.
Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka nepůjde o běžná parkoviště, otevřou se pouze tehdy, pokud se budou vytvářet na některém místě kolony déle než tři hodiny a pokud o tom na výzvu policie rozhodne pracovník ŘSD.
Zároveň mají být od 1. listopadu neustále v pohotovosti dva sypače, které budou čekat na svůj okamžik u sjezdu na 90. kilometru ve směru na Brno. František Sedláček doplnil, že v úvahu připadá postavit ještě jeden sypač k Domašovu. Současně bude podle ministra Kremlíka proměnlivé dopravní značení usměrňovat dopravu tak, aby nehrozilo, že sypače nebo složky záchranného systému po dálnici neprojedou.
Loňskou prosincovou kalamitu sice silničáři a ministerstvo dopravy připisují mimo jiné chování řidičů kamionů, ale problém byl i v tom, že nasněžilo na rozkopaný úsek dálnice u Humpolce, který nebyl včas připraven na zimu. Vozovka tak zůstala zúžena a někteří řidiči se nemohli z kolony dostat až čtrnáct hodin.
To by se již nemělo opakovat. V současnosti se pracuje na šesti úsecích D1, z nich čtyři jsou na Vysočině. Práce na jednom z nich – u Velkého Beranova – ustanou již v polovině října, na ostatních v průběhu listopadu. V prosinci by tedy měli mít řidiči dálnici mezi Prahou a Brnem k dispozici v plné šíři, bez provizorních betonových svodidel.