Moravičany - U Moravičan na Šumpersku se po druhé hodině ranní srazily dva nákladní vlaky. Při nehodě zahynul jeden ze strojvedoucích, Drážní inspekce spolu s policií celou událost vyšetřují. Nehoda až do večerních hodin komplikovala provoz na hlavní trati z Prahy do Přerova a Ostravy. České dráhy vlaky odkláněly přes Brno, a spoje tak nabíraly několikahodinové zpoždění. Přibližnou škodu odhadují odborníci na pět milionů korun.
Na Šumpersku se srazily vlaky, strojvedoucí zemřel
Signalizace prý nefungovala, strojvedoucí se domlouvali telefonem
Vlaky se srazily v půl třetí ráno. Zabezpečovací zařízení na trati bylo kvůli modernizaci mimo provoz. Výpravčí se proto museli domlouvat telefonem, zda je úsek volný. Strojvedoucí poštovního vlaku zřejmě nevěděl, že mu v cestě stojí vlak s uhlím, protože měl na návěstidle volno. Při srážce vykolejila lokomotiva a další tři vagony.
Šestačtyřicetiletý strojvedoucí poštovního expresu nestihl z kabiny vlaku utéct a při nehodě zahynul. Jeho tělo se hasičům podařilo vyprostit až po téměř třinácti hodinách, protože lokomotiva byla zaklíněná mezi dvěma vagony.
Na vině je zřejmě vypravčí
Vyšetřovatelé jako příčinu nehody vyloučili technickou chybu a přiklánějí se k verzi, že nehodu zavinil někdo z železničního personálu. „V současnosti se šetří selhání lidského faktoru, a sice postup výpravčího v železniční stanici Mohelnice,“ uvedl mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň.
Předběžné odhady škod se šplhají až k několika milionům korun
Podle mluvčí společnosti ČD Cargo, zajišťující nákladní dopravu, vykolejila lokomotiva poštovního expresu, která narazila zezadu do vlaku s uhlím. Mimo trať skončily také poslední dva vagony vlaku s uhlím. „Jeden vagon je přitom částečně poškozen tak, že se část uhlí vysypala na koleje. Velmi předběžná škoda je pět milionů korun,“ řekla mluvčí Simona Hradilová.
Vlaky po trati kvůli nehodě nemohou projíždět téměř celý den. České dráhy proto dálkové vlaky odkláněly přes Brno. Některé spoje tak nabíraly až tříhodinové zpoždění. Osobní vlaky dráhy nahrazovaly náhradní autobusovou dopravou.
Odstraňování nehody komplikovalo především vysypané uhlí. Na místo přijela lokomotiva s jeřábem a odpoledne hasičům pomáhal i vyprošťovací tank. Trať se podařilo znovu zprovoznit až ve večerních hodinách. České dráhy se cestujícím za komplikace omluvily.