Letadla Travel Service mají potíže na řeckých linkách. V Pardubicích lidé čekali noc a den

Reportáž: Cestující Travel Service na 24 hodin uvízli na pardubickém letišti (zdroj: ČT24)

Letadla společnosti Travel Service zaznamenala výrazné problémy na lince mezi Českou republikou a Řeckem. V krétském Herakleionu uvízlo na noc a den přibližně sto padesát cestujících, 182 lidí cestovní kanceláře Fischer pak místo ve středu odletělo do Řecka až ve čtvrtek – a čtyřiadvacet hodin strávilo střídavě na letišti a v hotelu.

Společnost Travel Service zdůvodňuje situaci technickými potížemi. Na odlet v Pardubicích tak až do čtvrteční půl sedmé večer čeká 182 cestujících, kteří měli odletět už ve středu v 18:45, dalších přibližně sto padesát lidí je připraveno na návrat z Řecka.

„Když jsem mluvil s lidmi na pardubickém letišti, tak jsou dost rozzlobení, říkají, že technické problémy dokáží pochopit, ale vadí jim přístup jak cestovní kanceláře, tak letecké společnosti. Říkají, že dostávají informace, které se mění z hodiny na hodinu, a mají pocit, že s nimi není jednáno férově,“ řekl z místa zpravodaj ČT Přemysl Šrámek.

„Společnost Travel Service vymyslela na letišti v Heraklionu takovou blbou hru mezi ‚Pražáky' a ‚Brňáky'. Kdo z nich se vrátí domů s větším zpožděním. Start byl před půlnocí. Praha asi vyhraje, ačkoliv už jednou vzlétla a po 20 minutách se musela vrátit,“ napsal na sociální síti Twitter cestující Karel Häring – a měl pravdu. Pražský zájezd přistál ve tři odpoledne, ten brněnský se dočká až po příletu spoje z východních Čech a jeho návratu do vlasti –  čili ve čtvrtek kolem půlnoci. 

Primární je bezpečnost cestujících

Travel Service uvádí, že let odložil z technických důvodů. „V těchto případech jsou nároky na bezpečnost velice přísné a bezpečnost cestujících je na prvním místě. S ohledem i na to, že je hlavní letní sezona, musí se najít kapacity ubytování, tak tam může nastat nějaká prodleva,“ vysvětluje mluvčí společnosti Vladimíra Dufková a v souvislosti s letem do Prahy dodává: „Byl zpožděn z důvodů technické závady na indikaci, nicméně jde o závadu, která neohrožuje bezpečnost cestujících.“

Cestujícím čekajícím na odlet letounů v Česku i na Krétě bylo podle mluvčí poskytnuto občerstvení a ubytování. „Za vzniklé potíže se cestujícím velice omlouváme,“ doplnila. To ale vyvrací zkušenost jak pardubických pasažérů, kteří si museli vystačit s letištním automatem, tak tvrzení cestujících, kteří do Prahy dorazili z Řecka.  

Travel Service je největší českou leteckou společností. Provozuje pravidelné linky pod značkou SmartWings a vlastní České aerolinie. V současnosti, kdy již začala hlavní turistická sezona, provozuje Travel Service podle Dufkové denně až zhruba tři stovky letů. Letecký park Travel Service tvoří 43 letadel a během letní sezony jej posiluje firma pronájmem letadel od jiných leteckých společností.