Kromě výpravčích a kolejí přijdou České dráhy i o nádražní budovy. Nadále mají pouze provozovat dopravu. SŽDC však bude muset do velkého množství budov investovat: „Ten stav je tristní,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola v souvislosti se stavem některých nádraží.
Úředníci nyní zkoumají, co s nimi dál. Ty, které se v současné době využívají, plánuje správa železnic zrekonstruovat. Jenom do konce roku chce v celém Česku utratit asi půl miliardy korun za menší úpravy, třeba nová okna nebo fasády. SŽDC může navíc oproti Českým drahám čerpat více dotací, jelikož nejde o akciovou společnost.
Pro ostatní budovy bude třeba najít jiné využití. Tento problém řeší města a obce v ČR různě. Zatímco někde přestavěli historické stavby na penziony nebo muzea, jinde dál chátrají.

Nádražní budovy přechází pod správu železnic
Ve vlastnictví Českých drah tak na nádražích zůstává už pouze jedna věc, a to pozemky přímo pod kolejemi. I ty by se měly v budoucnu převádět, není zatím ale jasné kdy a za kolik. České dráhy již daly najevo, že se pozemků pod kolejemi rády zbaví.
Peníze za aktuální převod majetku, případně i ty další, chtějí České dráhy použít na snížení dluhu, ale i na modernizaci provozu. Tentokrát půjde hlavně o podmínky pro zaměstnance. „Budeme se snažit vylepšit pracovní podmínky. Nazýváme to snížením vnitřního dluhu,“ upřesnil Pavel Krtek.