
Operátor by měl přijmout podmíněnou výpověď
Podle advokáta Jana Krabce nemá operátor šanci tvrdit, že podmíněnou výpověď nemůže přijmout. Tento postup má ale svá úskalí. Výpověď se spustí automaticky, a zákazník tak ani nemusí vědět, že už příští týden nebude mít s čím volat. Navíc ne každá změna musí být k horšímu. Mohlo by se například stát, že operátor provede nějakou marginální změnu ve svém ceníku, která se dotyčného zákazníka vůbec netýká, protože příslušnou službu nevyužívá a využívat nechce, a přesto by výpověď začala být účinná.
I bez určování takových podmínek je ale možné se zdražování bránit. Kdykoli operátor plánuje zvednout ceny nebo jinak zhoršit smlouvu, musí o tom dát vědět. Když s tím klient nesouhlasí, může bez postihu odejít.
„Operátoři nesmějí zneužívat to, že podmínky mění, a účastníkovi je naopak dáno jasné právo, ukončit v případě změn podmínek smlouvy bez jakýchkoli sankcí,“ říká Krabec. Navíc podle telekomunikačního úřadu skoro žádný z operátorů už podepsané smlouvy vůbec měnit nesmí. Ti naopak shodně tvrdí, že ano. Spory ale řeší právě telekomunikační úřad – a v takových případech většinou ve prospěch zákazníků.