Straně zelených budou šéfovat dva lidé, chtějí ukázat rovnost pohlaví

Brno - Strana zelených dnes na brněnském sjezdu rozhodla, že od sjezdu v příštím roce si zvolí do vedení tandem muže a ženy, a budou tak mít dva předsedy místo jednoho. Ve včerejší volbě předsedy uspěla Jana Drápalová a místo prvního místopředsedy obsadil Petr Štěpánek.

Zelení se tak shodli, že změní stanovy, což má přinést institut spolupředsednictví a do vedení strany genderovou vyváženost. „Chceme být moderní stranou a ukázat, že rovné příležitosti mužů a žen nejsou v našem programu jen prázdné gesto. Tento princip uplatňujeme i v orgánech strany a na kandidátkách. Ženy do politiky patří a ukazuje se, že naše starostky jsou úspěšné. Spolupředsednictví funguje u zelených nejen v Německu, ale i ve Švýcarsku či ve Švédsku,“ řekla Jana Drápalová, kterou včera účastníci sjezdu zvolili novou předsedkyní.

Změnu stanov ještě musí odhlasovat, ale to se stane až na programovém sjezdu za půl roku. Stanovy pak vejdou v účinnost v lednu 2016, kdy už by si na sjezdu měli zelení zvolit předsedu a předsedkyni.

Strana zelených se chystá na volby, odmítá prolomení těžebních limitů

Mezi programové priority Strany zelených budou podle jednání na sjezdu i nadále patřit ekologická témata, konkrétně prolomení těžebních limitů v severních Čechách či moderní energetická koncepce země, která jde proti současným snahám vlády. „Ta se snaží pouze o rozšíření zdrojů, což je zastaralé myšlení. Je naopak potřeba energii šetřit a efektivně ji využívat,“ řekl Petr Štěpánek. Prolomení těžebních limitů podle něj slouží pouze korporátním zájmům, a nikoli ekonomice státu.

Strana se také připravuje na krajské volby v příštím roce a sněmovní volby v roce 2017. „Zahájíme jednání s našimi potenciálními partnery, s kterými bychom mohli v krajských volbách tvořit už předvolební koalice. Jde o KDU-ČSL, Starosty a nezávislé a Českou pirátskou stranu,“ řekla Drápalová. Chtějí přitom investovat do vlastních lidí, vzdělávat je, připravovat po odborné stránce a zajistit jim komunikační a marketingové nástroje pro úspěšnou kampaň. Z nynějších tří krajských zastupitelství by se chtěli dostat aspoň do osmi. A ve sněmovních volbách je samozřejmě cílem překročit klíčovou hranici pěti procent. 

Vydáno pod