Telefónica O2 posílá účty i lidem, kteří už nežijí

Společnost Telefónica O2 posílá účty za telefon i lidem, kteří už zemřeli. Na Českou televizi se obrátili pozůstalí, kteří, přestože firmě předložili úmrtní list, už řadu měsíců platí faktury za mrtvého příbuzného. Chování firmy kritizuje i Hospodářská komora. Telefónica říká, že zaměstnanci mohli být vstřícnější. Podle mluvčího platí, že smlouvu může zrušit jen oprávněný dědic.

Roční paušál s dotovaným telefonem si Tereza z Ostravy pořídila v prosinci. Vzápětí nečekaně zemřela na genetickou vadu. Její matka požádala operátora o zrušení smlouvy, odpověď ji ale šokovala: „Dovolte abychom vás upozornili, že na telefonním čísle existuje závazek využívat našich služeb po dohodnutou dobu za zvýhodněných podmínek.“ Pokud by na zrušení trvala, hrozí jí pokuta. Navíc firmě nestačil úmrtní list, který žena předložila. Dostala naopak vysvětlení, že tuto smlouvu lze zrušit až po doložení soudního potvrzení, že je vykonavatelem dědictví. Mobil své dcery přitom matka vypnula hned po její smrti,  na adresu už zemřelé Terezky posílá Telefónica O2 každý měsíc faktury na 238 korun. Telefónica tvrdí, že její zaměstnanci měli jednat šetrněji. Mluvčí společnosti Telefónica O2 Martin Žabka prohlašuje, že neukončené vyúčtování bylo administrativní chybou. Smlouva bude nyní ukončena a žádné další poplatky ani vyúčtování za telefon nebude operátor vyžadovat.

Podobnou situaci řeší Luděk Volný už déle než rok. Na adresu jeho mrtvé matky Telefónica vytrvale posílá faktury, přestože veškeré potřebné dokumenty zasílal na všechny strany opakovaně. Nepomohlo to, chování společnosti považuje za urážlivé. Viceprezident Hospodářské komory ČR Pavel Bartoš konstatuje, že společnost nedocenila vážnost situace a nepodnikala zcela eticky.

U jiných mobilních operátorů by podobné případy nastat neměly. Podle jejich mluvčích je po předložení úmrtního listu smlouva ukončena.