Podle Tomáše Habarta z Člověka v tísni má kampaň dvě základní roviny. Informační se snaží pomocí spotů, písně Jana Budaře a webových stránek oslovit veřejnost. Webové stránky projektu budou informovat o aktivitách neonacistů, které dlouhodobě monitoruje a dokumentuje Ondřej Cakl.
Druhá rovina, kterou Habart označuje jako vzdělávací, se zaměří především na studenty středních škol prostřednictvím metodických materiálů a seminářů. V rámci kampaně by také studenti uměleckých škol měli vytvořit putovní výstavu z grafik na téma extremismu.
Zesměšnění spíše osloví
Obdobná kampaň byla spuštěna před šesti lety, její efekt byl podle Tomáš Habarta pozitivní. „Zaujala novým způsobem ztvárnění této problematiky. Většinou bývá zobrazována vážně, tentokrát ale byla pojata na rovině recese a zesměšnění,“ vysvětluje důvody úspěchu kampaně.
Proto také chce Člověk v tísni oslovit veřejnost v současnosti projektem v podobném duchu. „Vzhledem k jednomu rysu české povahy, kterým je škodolibost, si myslím, že kampaň účinná bude,“ odhaduje představitel „nácka“ v jednom ze spotů, herec Michal Machulda.