Nová tramvaj pro Prahu bude nízkopodlažní

Praha - Nová pražská tramvaj s označením T15 bude plně nízkopodlažní. Uvnitř nebude mít na rozdíl od současných typů vozů, které jezdí v metropoli, žádné schody nebo stupně. V tříčlánkové tramvaji bude 61 míst k sezení a 239 míst k stání, řekli dnes novinářům zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy a výrobce, společnost Škoda Transportation.

Design vozidla vytvořil architekt Patrik Kotas, který také navrhoval tramvaje pro polskou Poznaň. Spodní část tramvaje bude červená, zbytek bude černý. Pod okny bude stříbrná metalíza.

Novinkou je uložení skříní na podvozcích, které umožňuje nadstandardní šířku průchodu vozidlem. Prostorný interiér počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a cestující se sníženou pohyblivostí. K dispozici bude i jedna mechanická nájezdová plošina pro invalidní vozík. Samozřejmostí bude i přehledný informační systém a systém pro komunikaci cestujících s řidičem.

Škoda ForCity by měla také lépe odolávat vandalům. Vnitřní i vnější prostor budou hlídat čtyři kamery, použitý materiál je odolnější vůči oděru. Tramvaj by měla být také levnější na údržbu a díky rekuperaci mít nižší spotřebu elektřiny. Sníženou hlučnost by měly zajistit vodou chlazené motory i nepřítomnost převodovky.

Vzhled interiéru ještě není definitivní. Ve hře jsou buď červené potahy sedaček z umělé tkaniny nebo sedadla dřevěná. O výsledné variantě mohou hlasovat lidé na internetových stránkách.

Prototyp tramvaje T15 bude podle dopravního podniku hotový do konce roku, nákup začne od příštího roku. Podle smlouvy má Škoda Transportation dodat v dalších deseti letech až 250 tramvají T15. Hodnota zakázky je asi 17 miliard korun.

Do konce roku 2009 bude mít Praha od Škody Transportation také všech 60 tramvají T14 s částečně nízkou podlahou celkem za 1,1 miliardy korun. Dopravní podnik má celkem zhruba 970 tramvají. Pražany kromě vozů T14 vozí také modely typu T3, T6A5 a KT8.

Vydáno pod