Podnik, který s tramvajemi T14 už jezdí a typ T15 začne kupovat příští rok, by se zatím v případě nehody musel spolehnout na hydraulické válce.
„Dovedeme si představit, že by ještě tento rok dopravní podnik nakoupil jeřáb, který bez problémů zvedne jak tramvaje T14, T15, tak i tramvaje současně provozované s vysokou podlahou,“ uvedl Zamrazil.
Současný systém umožňuje podle Zamrazila provést zásah u starších tramvají do dvaceti minut. „Tento standard chceme aplikovat i pro tramvaje T14 a ForCity (T15),“ dodal.
Podle Škody Transportation, která tramvaje vyrábí, má nejnovější typ T15 krajní článek stejně dlouhý jako starší vozidla. Tento článek je většinou potřeba zvednout v případě nehody; při zvedání je tedy potřeba stejná síla jako například u vozů T3.
Dopravní podnik má celkem zhruba 970 tramvají. Pražany kromě vozů T14 vozí modely T3, T6A5 a KT8.