Podle některých zastupitelů je navrhované umístění pěší zóny krajně nevhodné. „Já to skoro považuji za nesmysl, protože by se jednalo o kus ulice od jedné křižovatky ke druhé křižovatce, bez toho aniž by bylo řešeno okolí,“ předkládá svůj postoj zastupitel Pardubic Jan Linhart (SZ).
Pokud by pěší zóna skutečně vznikla, vozidla MHD by zaplavila okolí nynější Třídy Míru. A to bude patrně problém, který se bude muset vyřešit. „Pro dopravní podnik by to znamenalo trochu komplikací v provozu, protože Sukova třída je jednou z nejzatíženějších silnic ve městě,“ vysvětluje Tomáš Pelikán, ředitel Dopravního podniku Pardubice.
Dalším problémem by mohla být celková cena rekonstrukce. Na výstavbu zřejmě plánovaných 100 milionů korun stačit nebude. „K ceně nebyly připočítány náklady, které bude muset vedení města vynaložit na vymístění dopravy,“ vysvětluje úskalí projektu Alexandr Krejčíř (ODS), náměstek primátora Pardubic.
Nad pěší zónou v Pardubicích tedy stále visí velký otazník, její výstavbu zřejmě zastupitelé města, letos, schválit nestihnou.