Inženýři obvinění za tragédii ve Studénce podali stížnost

Studénka/Ostrava - Inženýři společnosti Bögl & Krýsl Zdeněk Malý a Oldřich Magnusek, kteří podle policie nesou odpovědnost za kolizi vlaku ve Studénce na Novojičínsku, podali stížnost proti svému obvinění. Státní zástupce by o ní měl rozhodnout během několika dnů. Oba muži, kterým hrozí až desetiletý trest, vinu na neštěstí odmítli. Podle kriminalistů ale o problémech se statikou věděli a nepřijali dostatečná opatření.

Obvinění uvedli, že se necítí za neštěstí odpovědni. „Komponenty, které byly v médiích prezentovány jako příčina havárie a důkaz našeho obvinění, již v době havárie nebyly v podpůrné konstrukci zabudovány a byly vyměněny dva dny před neštěstím,“ uvedli v prohlášení. Policie ale tvrdí, že poškozené nosníky našla v troskách a inženýři nechali opravit pouze vadné součástky.

„Máme důkazy, že pojezdový vozík byl před neštěstím opraven,“ uvedl dnes tiskový mluvčí společnosti Bögl a Krýsl Jan Nováček. Podle něj nešlo o problém statiky. „Potíže byly s ohnutým překladem a vzpřímeným vozíkem, ale tyto technické závady byly profesionálně odstraněny bez možného vlivu na podpůrnou konstrukci,“ dodal. 

Podle kolegů jsou obvinění uznávaní experti 

Kolegové označují oba obviněné za uznávané experty na mostní konstrukce. Zástupce ředitele ostravské pobočky firmy a vedoucí projektu Magnusek dokonce podle dostupných informací přednášel na řadě odborných konferencích a sympoziích. Pracoval například na montáži ocelové konstrukce mostu na dálnici D47 přes řeku Odru nebo na stavbě mostu v Mostech u Jablunkova.

Malý ve firmě zastával post vedoucího technického úseku a v oboru už působí 30 let. Na stavbě, kde firma Bögl & Krýsl pro ODS - Dopravní stavby Ostrava zajišťovala posunování konstrukce mostu, působili jako projektant a šéf posunování.

Na rychlík Eurocity se zřítil most, sedm mrtvých, 70 zraněných.
Zdroj: ČT24