Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly probíhají s jednotlivými kraji jednání o tom, kolik peněz by mohly drahám poskytnout. Pokud jednání proběhnou úspěšně, výrazně naroste například počet spojů Eurocity. Ty na trase Brno - Praha pojedou každou hodinu a nahradí dosavadní brněnské expresy. Stavět budou i v nových cílových stanicích, například v Bělehradě.
Novou železniční cestou se také propojí hlavní město s Českými Budějovicemi. Rychlík tudy pojede co dvě hodiny. „Nepojedou přes Tábor jako teď, ale přes Beroun a Písek. Bude to alternativa k těm klasickým rychlíkům Praha - Tábor - České Budějovice. Tyto nové spoje přes Písek se úplně vyhnou koridorovým stavbám,“ vysvětluje dále Kubala.
Rozšiřuje se integrovaná doprava v Libereckém kraji, na Ostravsku a v jiných lokalitách. A vlaky mohou jezdit podle nového grafikonu i v takzvaném taktu. Například z Říčan do Prahy pojedou každých patnáct minut.
Z pražského hlavního nádraží také začnou poprvé jezdit rychlovlaky pendolino. Cestující se mohou těšit na jejich zrychlení. Nyní zajede 350 kilometrů do Ostravy za 2 hodiny 59 minut, jeho zrychlení umožnilo kromě jiného například ukončení staveb na koridoru u Olomouce a Zábřehu na Moravě. Nový jízdní řád poprvé sestavuje Správa železniční a dopravní cesty. Jeho návrh uzavřela dnes. Platit začne v polovině prosince.
