Otevření nového úseku dálnice D1 by mělo odlehčit Popradu, kde jsou běžné každodenní zácpy. Zároveň se auta vyhnou nebezpečným úsekům silnic v tatranském podhůří. V místech, kterým dálnice odlehčí, totiž za posledních pět let zemřelo asi padesát lidí.
Ačkoli se zdá, že by mohla další stavbu autostrády ohrozit finanční krize, generální ředitel Národní dálniční společnosti Igor Choma je přesvědčen, že pro banky bude velký státní projekt naopak zajímavý. „Termín, který byl určen vládou na rok 2010 – ovšem bez tunelových úseků, které jsou technicky náročnější – je z mého pohledu stále splnitelný,“ uvedl Choma.
Bude-li ale dálnice v roce 2010 opravdu hotová, mohou řidiči očekávat, že v některých úsecích bude doprava obousměrně vedena pouze v jednom pásu. Jízdu po ní budou zprvu komplikovat také přejezdy hor.
Řada řidičů tak bude pro cesty z Bratislavy do Košic nejspíše i po roce 2010 používat spíše delší, ale rychlejší a pohodlnější cestu po maďarských dálnicích. Podle lidí, kteří tuto cestu používají, je možné ujet ji za 4,5 hodiny.