„Obávám se, že jiná možnost asi není. Je třeba udělat nějaký rámus, protože ti, kteří jsou zticha, jsou vždy druzí. Je nám jasné, že tím ministerstvo dopravy k žádnému kroku nedonutíme, ale dokud se doprava v Chrudimi nezastaví, nebude se o tom mluvit vůbec,“ uvedl Pavlíček. Nespokojení lidé by podle něj mohli například každý týden kontinuálně jednu hodinu přecházet přes přechody. Tím by dopravu v Chrudimi přechodně zcela ochromili.
První část obchvatu za zhruba 823 milionů korun bude dlouhá 5850 metrů a povede z Medlešic a vyústí na křižovatce se silnicí I/17 z Chrudimi na Vysoké Mýto. Bude nutné pro něj zbudovat mimoúrovňovou křižovatku u Vestce, která bude sloužit jako dopravní přivaděč do Chrudimi ze směru od Pardubic. Druhá mimoúrovňová křižovatka bude v závěru stavby a rovněž dopravně napojí město. V některých úsecích jsou navržené protihlukové stěny, stavět se bude tři až čtyři roky. Výstavba druhé části obchvatu, která by měla spojit silnici I/17 u obce Kunčí se silnicí I/37 z Chrudimi do Žďáru nad Sázavou, je plánována následně, konkrétní termín stavby je dosud nejasný.
První etapa obchvatu z Medlešic na křižovatku se silnicí I/17 se měla začít stavět letos, ve státním rozpočtu se však na ni nenašly potřebné peníze. „Letos začnou přípravné práce, přeložky elektrického vedení a pokračují výkupy pozemků. Pokud se to dostane do rozpočtu na příští rok, začne se stavět zhruba ve druhé polovině roku 2010,“ řekl Jiří Jedlička z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj jsou pozemky zhruba z 85 procent vykoupené a organizace dohledává zbylé vlastníky, odklad stavby se přesto může znovu opakovat.