Podle dnešních plánů nebude okruh hotov před rokem 2012. „Pokud bychom povrchovou dopravu v oblasti Křižovnické ulice, náměstí a Karlových lázní dostali pod úroveň terénu, získáme nesmírně atraktivní veřejný prostor v historické části města,“ dodal Bém.
Šéf pražských archeologů Zdeněk Dragoun ale považuje tunel u Karlova mostu za bláznovství. „Bylo by lepší, kdyby se odtud vyhnala auta a tramvaje svedly na jednu kolej, stejně jako je to u Malostranského náměstí,“ uvedl.
Do dvou měsíců mají být podle MF Dnes pohromadě podklady, na jejichž základě pak magistrát rozhodne, zda v projektu pokračovat a jak by měl nakonec vypadat. Podklady má připravit komise, ve které zasednou architekti po boku památkářů a úředníků.
O tunelu se uvažuje i přesto, že po dostavbě tunelu Blanka v roce 2011 má být nábřežní silnice mezi Národním divadlem a náměstím Jana Palacha uzavřena pro auta. Zůstane pouze pěší zónou s tramvajovým provozem.
Dnešní Křižovnická ulice tvoří bariéru mezi Karlovým mostem a Starým Městem. Silnice u Karlova mostu je společně s Malostranským náměstím jediným rušným tahem, který musí překonat turisté na procházce po Královské cestě od Prašné brány až na Pražský hrad.