Politici vyráží do voleb, utratí desítky milionů

Praha - Pouhé dva měsíce nás dělí od červnových voleb do evropského parlamentu. V plném proudu je už předvolební kampaň jednotlivých politických stran. Například ODS vyrukovala s billboardy kritizujícími šéfa ČSSD Jiřího Paroubka, socialisté zase zdobí města plakáty oslavujícími pád „neschopné vlády“.

Stejně jako v předchozích letech sahají dvě největší strany k takzvané negativní kampani. Programové a ideové prvky politici plánují na později. „Není pravda, že jsme rezignovali na slušnost - vyjdeme z programovou částí kampaně. Kdyby ale Jiří Paroubek nezpůsobil pád vlády a nepoškodil tak image České republiky, tak bychom s negativní kampaní nepřišli tak brzy. Chceme, aby lidé pochopili, co se stalo,“ uvedl na ČT24 lídr kandidátky ODS do eurovoleb Jan Zahradil.

Lídr kandidátky socialistů Jiří Havel prý stejně reagovat na billboardy s Paroubkem shazujícím vládu nechce: „Na sprostotu se reagovat moc nemá.“ Negativní kampaň ale neodmítá: „Znamená to, že vezmete program protivníka a rozebíráte ho - ODS ale skoro žádný program nemá.“

Své plány a strategie do dalšího volebního období chtějí politici odhalit v následujících týdnech, ODS již v tom následujícím. Ze svých rozpočtů vyčlení strany desítky milionů - ODS čtyřicet a ČSSD prozatím třicet - jedná však o navýšení částky. Eurovolby jsou totiž ukazatelem a generálkou pro volby parlamentní.