Lídr kandidátky Jan Zahradil uvedl, že ODS chce vystupovat jako strana proevropská, která se nezříká silných proevropských řešení tam, kde to bude výhodné. Stejně tak ale občanští demokraté nezaváhají rozhodnout se pro národní řešení, pokud se to vyplatí. Topolánek přístup ODS přirovnal k rodině, zatímco někteří tráví čas spolu podle programu, který vybere hlava rodiny, jiní dohromady plánují dovolené a výlety, na nichž čerpají rodinné slevy.
Pro kampaň si ODS vybrala pět hlavních témat. Řešení pro krizi bude vycházet z vládního protikrizového balíčku a práce Národní ekonomické rady vlády. Proti návrhům ČSSD bude směřovat plán pro zachování pracovních míst - ODS trvá na tom, že v Česku lze snižovat náklady práce, což ulehčí podnikům tak, že místa budou moct být zachována. Podle vládní analýzy tak lze zachovat 50.000 až 70.000 míst. Dalšími tématy ODS v příštích dvou měsících budou energetická bezpečnost, spravedlivý sociální systém a Česko v Evropě.
Podle nejnovějšího průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) by volby do EP vyhrála týden po pádu vlády ČSSD, kterou by volilo 28 procent dotázaných. Druhá ODS by dostala 26 procent hlasů a třetí KSČM 13 procent. Oproti březnovému výzkumu voličů dvou nejsilnějších stran za poslední měsíc ubylo. Platí to zejména o ODS, kterou by teď volilo o pět procentních bodů méně lidí než před měsícem. Preference ČSSD za stejnou dobu klesly jen o procentní bod. Za měsíc poklesl také podíl lidí, kteří chtějí jít volit - z březnových 49 procent na dubnových 46 procent.