Čína by se měla stát i nadějí amerických automobilek. Prognózy hovoří o slibném nárůstu prodeje a právě americká auta jsou tím, co Číňanům dodává společenskou prestiž.
„Na začátku roku jsme zaznamenali velký nástup a očekává se růst o pět až deset procent,“ řekl ředitel General Motors China Kevin Wale. Čísla odhady potvrzují, jen v březnu prodalo GM v Číně přes 137 000 vozidel.
Zvyšují se také čínské prodeje Škody, která v Šanghaji představila Superb. Loni automobilka prodala v nejlidnatější zemi světa 60 tisíc vozidel – dvojnásobek oproti roku 2007. Letos doufá v další zlepšení.
„Čísla z minulých let, ale i naše plány v letošním roce dokládají, že zde máme velké ambice a Čína už teď po dvou letech patří mezi jeden z nejdůležitějších a největších trhů pro Škoda Auto,“ uvedl Martin Lauer ze Škody.
Na autosalonu nechybějí ani domácí výrobci. Ambici stát se největším světovým výrobcem elektromobilů prezentovala firma BYD. Společnost ovšem připouští, že překonat nevalnou pověst výrobků Made in China bude těžší než tato vozidla vyvinout.