„Hlavní práce by měly být hotovy do konce září, potom budou moci jezdit po trati pracovní vlaky,“ uvedl dopravní expert Světové banky Jose Chembeze. „Pro běžnou dopravu bude otevřena po skončení všech zkoušek a dokončovacích pracích, pravděpodobně v lednu 2010,“ dodal.
Světová banka do rekonstrukce trati vložila 104,5 milionu dolarů a zvažuje, že dá dalších 45 milionů. Zbytek platí konsorcium firem CCFB, které sestává ze státní železniční společnosti CFM a indické firmy Rites and Ircon.
Podle Chembeze se diskutuje o dalších úpravách trati, po nichž by bylo možné vozit 12 milionů tun uhlí ročně. „Výdaje na dodatečné úpravy by měly činit asi 250–280 milionů dolarů,“ uvedl Chembeze.
Senská trať podle něj má také významný vliv na život v okolí. Měla by pomoci s obnovou sídel v údolí Zambezi, která byla zničena během občanské války v Mozambiku.