Vyhláška začala platit již v roce 2006. Magistrát se podle Miroslava Rajcharta z odboru dopravy snažil vyjednat její změnu, ministerstvo ale na úpravu nechtělo přistoupit. Pokud by se na přechodech, které vyhlášce odporují, stalo neštěstí, zodpovědnost by padla na magistrát či městské části. Těm ale rušení přechodů vadí, mizí totiž často bez upozornění i z frekventovaných silnic. „Každý den se bojím, aby se nikomu nic nestalo,“ řekl například starosta Prahy 4 Pavel Horálek.
Proti vyhlášce se vyslovili také například zástupci radnicí Prahy 1, 2, 6 nebo 7. „Doufáme, že vyhláška bude brzy změněna,“ zdůraznila starostka Prahy 2 Jana Černochová. Vedoucí odboru dopravy Prahy 1 Ludvík Czital podotkl, že v historickém centru Prahy často vedou po kolejích zároveň pásy pro automobily. Přechody podle něj vedou k tomu, že zde lidé jedou pomaleji a chovají se ohleduplněji. Dodal také, že se v pražském centru 40 procent lidí pohybuje pěšky, a chodci by tedy měli mít větší přednost.
Proti rušení přechodů se ohradila různá sdružení včetně Národní rady lidí se zdravotním postižením (NRZP). Podle jejího předsedy Václava Krásy byl zrušen například přechod přímo u sídla NRZP v Holešovicích, který každodenně využívaly desítky postižených lidí.