Podle Andera k rozhodnutím přiměl radu rozpočet stavby. Silnice má přijít zhruba na 250 milionů korun a cyklistický pruh by ji o desítky milionů korun prodražil. „Konzultovali jsme to i se zpracovatelem generelu cyklistické dopravy, který řekl, že investice by nebyla efektivní. Pro cyklodopravu je lepší, když vede obcí než po obchvatu spolu s tranzitní dopravou,“ uvedl náměstek.
Obyvatelé Tuřan čekají na stavbu obchvatu již dlouho. Životní prostředí v městské části totiž zhoršuje silnice z Brna na Hodonín, která vede jejím středem. Lidem tak denně projíždějí pod okny tisíce aut včetně kamionů a těžkých nákladních vozů. „Je to čím dál horší, žádný úbytek aut nepozorujeme,“ řekl Dorazil.
Podle studie, kterou už dřív schválili městští radní, by se obchvat měl postavit do roku 2010. Termín je ale podle starosty nereálný.