„Výkonem toho motoru má úžasné vlastnosti, úžasnou stoupavost, může být použitelný do výšky čtyři a půl, pěti kilometrů,“ pochvaluje si Martin Kropáček z Orbis Avia. „Vyniká krátkým přistáním, krátkým vzletem, takže je to letadlo vhodné do buše, do Afriky, tam, kde je krátká a neupravená přistávací dráha,“ doplnil jeho kolega Jiří Vysoký. Letoun má být odolný v padesátistupňovém mrazu Sibiře stejně jako v saharském horku.
Výrobce hledá silného investora, který by injekcí několika set milionů korun umožnil zahájit výrobu v Kunovicích a kompletaci na bývalém vojenském letišti v Hradci Králové. Jedná se třemi zájemci.

Reportáž Vlastimila Weinera
Projekt by přinesl práci stovce lidí. Podle Vysokého by byla výroba rozložena na sedm let. „Ve třetím roce by se už mělo vyrábět 40 letadel ročně a v dalším roce 50 letadel,“ dodal Vysoký. Koupit si letoun Finist chce už na 120 zájemců především z Jižní Ameriky a Afriky.
