„Jsem přesvědčen, že jde teď ze strany Michala Cihláře o naprosto účelovou právní spekulaci, která hraničí s rozporem s dobrými mravy,“ prohlásil po soudním jednání ředitel Fejk, který chce soud zároveň požádat, aby zahrada nemusela do rozhodnutí o dovolání logo stahovat.
Smlouva byla v rozporu s autorským zákonem

Telefonát Pavly Sedliské
Cihlář s pražskou zoo spolupracoval devět let a v roce 1998 pro ni vytvořil známé logo s podobou zvířete, jehož chovem jsou v Praze proslaveni. Když v roce 2006 se zahradou ukončil spolupráci, podal na ni žalobu. Podle něj totiž minimálně od dubna 2007 užívají jeho dílo.
Podle zástupců zoo si však malíř za celou dobu spolupráce nestěžoval. Za logo prý získal 50 000 korun, což prý byl v roce 1998 desetinásobek běžných odměn pro výtvarníky. Soud však tvrdí, smlouva není platná. Není zde totiž vedena žádná odměna za šíření loga, což vyžadoval autorský zákon, který v té době platil. Podle právní zástupkyně zahrady Heleny Chaloupkové však tato odměna byla uvedena na faktuře, kterou výtvarník obdržel.
Cihlář také chtěl, aby zahrada kromě samotného loga přestala na svých propagačních materiálech či suvenýrech užívat několik set linorytů, které pro ni vytvořil. Zoo naopak prohlašuje, že tyto linoryty vznikaly na základě konkrétních objednávek, malíř dostával zaplaceno vždy po zhotovení a předání děl.
Zoo plánuje nový výtvarný styl
Podle ředitele si výtvarník prací pro zoo vydělal celkem 4,2 milionu korun. Pražská zoo po odchodu Cihláře vybrala nového výtvarníka Vladimíra Veselého, jehož díla někteří odborníci kritizovali pro podobnost s pracemi Cihláře. Fejk tvrdí, že v současnosti chce zahrada výtvarný styl obměnit. „I kdyby soud rozhodl v náš prospěch, přestali bychom logo Michala Cihláře v dohledné době užívat,“ řekl ředitel zoo. Na novém stylu pracuje podle něj zahrada již třetím rokem.