Trabant nT je na rozdíl od svého předchůdce, který byl pro svůj dvoutaktní motor synonymem zápachu a hluku, vybaven tichým elektromotorem o výkonu 47 kilowattů. Ten vozu umožňuje dosáhnout rychlosti až 130 kilometrů za hodinu. Baterie vozu jsou nabíjeny buď prostřednictvím solárního panelu na střeše, nebo z elektrické sítě. Ze zásuvky na 220 voltů trvá nabití asi osm hodin a vůz na jedno nabití ujede až 160 kilometrů.
„To, co kdysi bývalo nejhorším aspektem Trabantu, dvoutaktní motor, jsme nahradili elektromotorem, který se podle nás velice hodí do dnešních měst,“ uvedl manažer firmy IndiKar Robert Gerschewski.

Nový Trabant se představil na německém autosalonu
Nápad obnovit výrobu kdysi oblíbeného automobilu měla bavorská firma miniaturních vozidel a letadel Herpa. Ta již dříve Trabanty vyráběla jako modely v měřítku 1:87 a podle jejího manažera Klause Schindlera se rozhodla projekt znovuzrození Trabantu nastartovat před dvěma lety.
Legendární Trabant se vyráběl v saské fabrice VEB Sachsenring Automobilwerke ve Cvikově (Zwickau) od listopadu 1957 do jara 1991. Vyrobilo se jich více než tři miliony. Během celého období výroby docházelo pouze k minimálním inovacím, přestože byla připravena celá řada velmi zdařilých prototypů.
Trabant není jediným legendárním vozem, který se dočkal znovuzrození. Luxusní pokračovatele má například VW Brouk nebo Mini Cooper.