Z Berouna do Prahy dnes nejezdí vlakem mnoho lidí. Autobusem je cesta rychlejší, ačkoli se lidé většinou nedostanou přímo do centra a musí přestupovat na metro. Radnice ale věří, že časem probudí vlaky větší zájem. Železničnímu spojení Berouna s Prahou by především pomohla stavba tunelu, díky němuž by mohly vlaky jezdit kratší trasou.
Havel podotkl, že se tato akce připravuje mnoho let a postupně se navyšuje její cena, mimo jiné kvůli úpravám projektu. Bruselským úředníkům se nyní zdá příliš drahá a uvažuje se o úspornějším řešení, připomněl. Je ale přesvědčen o tom, že výstavba se nakonec uskuteční.
„Vzhledem k tomu, že z hlavního města budou hotovy koridory na všechny strany a od západních hranic povede koridor přes Cheb, Plzeň a až do Berouna a jediný úsek, který nebude, bude mezi Berounem a Prahou, tak si myslím, že se to nějakým způsobem bude muset řešit,“ podotkl místostarosta.