„Kolem 16. července by mohla být v pořádku poškozená výhybka, což nám umožní jezdit po obou kolejích, ale elektricky se nezačne jezdit až do konce července,“ uvedl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla. Největší problémy způsobují chybějící brány trolejového vedení, které vykolejený vlak 28. června doslova smetl: „Chybějí dvě a jejich zkompletování je šílená práce. Stavíme prakticky odznova.“ SŽDC odhadla škody na zhruba 15 milionů korun.
Poškozený úsek má sníženou kapacitu, vlaky z Ústí nad Labem do Prackovic proto musí přetahovat dieselové lokomotivy, které ČD operativně stáhly z okolních dep. Mimořádné zastavování v Prackovicích a dvojí manipulace s lokomotivami přináší zhruba deseti až dvacetiminutová zpoždění. Ta se v případě mezinárodních vlaků kategorie EC přenášejí do zbytku republiky i do okolních států.
Vykolejení vlaku typu CityElefant si 28. června vyžádalo jeden lidský život a 11 zranění. Strojvedoucí podle prvních závěru vyšetřování přehlédl signál na návěstidle, který mu oznamoval, že bude přejíždět na druhou kolej. Místo nařízené padesátky vlétl na výhybku v rychlosti 117 kilometrů za hodinu. Vlak okamžitě vykolejil, smetl závory i trolejové sloupy a první vůz se nakonec doslova rozpáral o betonovou zídku.