Podle policejního ředitele Tomáše Lansfelda lze vysoký počet vykázaných ve městě zdůvodnit nejen sociálním složením obyvatelstva, ale také prací policie. Právě ostravští policisté se problematice domácího násilí věnují dlouhodobě a mají k dispozici i specializovaný tým 35 policistů, kteří se zaměřují právě na tuto oblast.
Pokud člověk v Ostravě ohlásí domácí násilí telefonicky, nebo přímo na služebně, je okamžitě k případu povolán právě policejní specialista. „Tento tým se prioritně věnuje této otázce. Systém týmového zabezpečení této problematiky mi dává téměř jistotu, že kdokoliv v Ostravě se obrátí na policii, tak mu bude poskytnuta odborná pomoc. Ti lidé to dělají, protože o problematiku mají zájem, nikoliv že jsme to nějakým způsobem určili,“ podotkl Lansfeld.

Reportáž Ivy Bartoňové a Silvie Klekové
Jednu ženu týral manžel celý život
Policisté při prezentaci kampaně připomněli také některé případy domácího násilí, s nimiž se letos setkali. Mezi oběťmi je například dvaapadesátiletá žena, kterou o čtyři roky starší manžel údajně týral 30 let. Ženu slovně i fyzicky napadal, vyhrožoval jí zabitím, zmrzačením i ublížením jejich dětem a rodině. Muž ji kontroloval telefon, nedovoloval užívat společné věci jako automobil nebo televizi. „Je hrozně těžké jít a něco takového říkat, že mi to někdo uvěří,“ popsala ČT.
Informační materiály v podobě brožur i letáků by se měly objevit nejen v prostředcích městské hromadné dopravy, ale také na obvodních odděleních policie, úřadech, zdravotních střediscích a ve školách. Policie jich má k dispozici asi 5 500. V rámci kampaně zakoupila také hračky pro děti, s nimiž oběti na služebny často přicházejí. Kampaň, jejíž tváří je Miss Europe Monika Žídková, zaplatil ostravský magistrát. Náklady pro letošní rok jsou přes 120 000 korun.
