Obchvat Nymburka se nově na jihu i severu napojuje na silnici I/38. Z města tedy odvádí veškerou tranzitní dopravu projíždějící po této silnici, která spojuje Českou Lípu, Mladou Boleslav, Kolín, Jihlavu a Znojmo. „Průjezd těžké nákladní dopravy Nymburkem, konkrétně přímo jeho středem, byl velikým problémem silnice I/38 a jsme rádi, že po pouhých dvou letech výstavby uvádíme tuto novou stavbu do provozu,“ řekl generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Ve špičkách popojížděly kamiony v dlouhých kolonách, na úzkém mostě se těžko vyhýbaly. Teď by se životní prostředí ve městě mělo zlepšit.
Nový obchvat by měl z centra města odvést 40 procent osobní a až 60 procent nákladní dopravy. Starosta Nymburka Ladislav Kutík (ODS) má ale obavy, aby obchvat kromě všech pozitiv, která přinese, také zároveň neodlákal z města část turistů.

Reportáž Lucie Komňacké
Díky obchvatu by se také mohl snížit počet dopravních nehod na starém úseku, ale policisté upozorňují, že i nová silnice má svá rizika a může svádět řidiče k překračování rychlosti.
Celkově je nová silnice dlouhá přes osm kilometrů, je na ni možné najet na jejím severním a jižním konci a také na mimoúrovňové křižovatce se silnicí II. třídy, která vede z Nymburku na Budiměřice.
Čerstvě dokončená část stavby stála 969 milionů korun, Ředitelství silnic a dálnic získalo většinu prostředků z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.