U Nymburka se otevřel nový obchvat

Nymburk – Středočeským Nymburkem přestanou jezdit kamiony, výrazně se utlumí také osobní automobilová doprava. Z centra města, kterým dosud procházela důležitá státní silnice, je odvede nový obchvat, jehož druhou část dnes slavnostně otevřelo Ředitelství silnic a dálnic. Plánoval se několik desetiletí, pracovat se na něm začalo před čtyřmi lety a jeho výstavba stála přes dvě miliardy korun. Obyvatelé si od něj slibují vyvedení těžké tranzitní dopravy z centra města. Součástí obchvatu je řada staveb, ty nejnáročnější včetně mostu přes Labe a přemostění železniční trati na Poděbrady jsou ale součástí první části obchvatu, která je v provozu již od roku 2007.

Obchvat Nymburka se nově na jihu i severu napojuje na silnici I/38. Z města tedy odvádí veškerou tranzitní dopravu projíždějící po této silnici, která spojuje Českou Lípu, Mladou Boleslav, Kolín, Jihlavu a Znojmo. „Průjezd těžké nákladní dopravy Nymburkem, konkrétně přímo jeho středem, byl velikým problémem silnice I/38 a jsme rádi, že po pouhých dvou letech výstavby uvádíme tuto novou stavbu do provozu,“ řekl generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Ve špičkách popojížděly kamiony v dlouhých kolonách, na úzkém mostě se těžko vyhýbaly. Teď by se životní prostředí ve městě mělo zlepšit.

Nový obchvat by měl z centra města odvést 40 procent osobní a až 60 procent nákladní dopravy. Starosta Nymburka Ladislav Kutík (ODS) má ale obavy, aby obchvat kromě všech pozitiv, která přinese, také zároveň neodlákal z města část turistů.

Reportáž Lucie Komňacké (zdroj: ČT24)

Díky obchvatu by se také mohl snížit počet dopravních nehod na starém úseku, ale policisté upozorňují, že i nová silnice má svá rizika a může svádět řidiče k překračování rychlosti.

Celkově je nová silnice dlouhá přes osm kilometrů, je na ni možné najet na jejím severním a jižním konci a také na mimoúrovňové křižovatce se silnicí II. třídy, která vede z Nymburku na Budiměřice.

Čerstvě dokončená část stavby stála 969 milionů korun, Ředitelství silnic a dálnic získalo většinu prostředků z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.

Vydáno pod