Tramvajová trať, která nyní končí před hotelem Crowne Plaza (někdejší hotel International) na bývalém náměstí Družby, bude prodloužena zhruba o 260 metrů nové dvoukolejné trasy. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha - Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí.
Během výstavby bude zrušena současná smyčka. Nový úsek bude podle Vysoudilové pokračovat Podbabskou ulicí ke křižovatce s ulicemi Pod Paťankou a Ve Struhách. Na tuto křižovatku naváže vjezd do nové smyčky, kde bude vybudováno také nové sociální zařízení. Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky.
Hlavním cílem prodloužení mělo být vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale železniční zastávka Podbaba kvůli nedostatku peněz vybudována s několikaletým zpožděním. V budoucnu se uvažuje o prodloužení tratě do Suchdola. Proto bude nová smyčka umístěna západně od ulice Podbabská.
Poslední nově vybudovanou tramvajovou tratí bylo v roce 2008 prodloužení kolejnic ze zastávky Laurová ke stanici metra Radlická. Pět let předtím DPP zprovoznil trať z Hlubočep na Barrandov. V posledních dvou letech se rozsah tramvajové sítě neměnil.