Nejčastějšími klienty malé cesny spojující vzdušnou čarou dva ostrovy jsou žáci, kteří mnohdy nasedají do letadla i pět minut před začátkem vyučování, přesto vše stihnou. Ve stejnou chvíli se 180 pasažérů na druhém konci světa protahuje před absolvováním 16,5 tisíce kilometrů v sedadle obřího Airbusu.
„Doba, po kterou je možné letadlo udržet ve vzduchu, je daná především množstvím paliva. Víme, že třeba vojenská letadla mohou doplňovat palivo za letu, ale to už je trochu jiná kategorie, než o které se bavíme,“ komentuje pilot Michal Šebek.

Reportáž Michaely Polákové
Lety na dlouhé vzdálenosti jsou přitom pro letecké giganty dobrý byznys. Firma Boeing nyní chystá představit nový typ 787, určený na superdlouhé tratě. „Tento typ letadla se stále testuje a jeho uvedení na pravidelných tratích by mělo být podle firmy Boeing někdy na podzim,“ dodává Šebek.
Nejkratší letová linka oproti tomu dosahuje své maximální výšky jen kolem 150 metrů nad terénem. Za dobrého počasí se dá celý let absolvovat i za 58 sekund.