„Samotný fakt nominace je tou nejlepší reklamou pro přilákání nových leteckých společností,“ míní generální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák, podle kterého má letiště několik zajímavých nabídek.
Hustší provoz a mega letadla ale potřebují i větší letiště. S jeho úpravou se proto už začalo. Na Ruzyň by se díky tomu mělo v budoucnu vejít i letadlo s rozpětím křídel kolem 80 metrů, tedy třeba Airbusu A380. „Musela se posouvat hlavní světla, která osvětlují plochu, tak aby se mezi těmito světly vytočila letadla, dále stojánky - když je to letadlo zaparkováno, aby nezablokovalo celý provoz letiště,“ popsal úpravy Dvořák.

Reportáž Hany Vorlíčkové
Během několika měsíců se začnou montovat i dvoupodlažní nástupní mosty. Zrekonstruovat se musí i hlavní ranvej - ta je teď na konci technické životnosti. S pracemi se začne příští rok. Opravenou dráhu má v budoucnosti posílit i nová přistávací a vzletová ranvej. „Tak paralelní dráha, podle harmonogramu, který máme v tuhle chvíli by se mohla zahájit v roce 2014 a hotova by měla být v roce 2016,“ uvedla mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.
Ruzyní loni prošlo 11,5 milionu cestujících. Vedení letiště doufá, že letos to bude o půl milionu víc. Nejvíce pasažérů cestujících přes Ruzyni připadá tradičně na České aerolinie.