Do projektu se mohou zapojit všechny základní školy z České republiky.
Petra Zahradníčková, jazyková animátorka:
„V páté, šesté nebo sedmé třídě namotivuji žáky krátkou jazykovou animací ke studiu německého jazyka. Se studenty si zahraji několik aktivit a her, budu si s nimi povídat a používat některé pomůcky z kufříku. Tento kufr zároveň zůstane na dané škole. Jeho součástí jsou i metodické podklady, které se týkají jak obecně jazykové animace, tak tam jsou konkrétně uvedené hry a aktivity. Učitel proto může do budoucna podobné aktivity realizovat sám.“
Ve dvanácti bodech, které jsou sepsány na speciálním kalendáři, zazní třeba, že němčina je pro chytré, že je tato řeč zajímavá, že má hezkou hudbu nebo jaké jsou možnosti využití němčiny pro kariéru. „Němčina má stále pověst, že je těžká a není atraktivní. To musíme změnit, chceme z ní udělat jazyk, o který bude zájem. Myslím, že se musí začít u rodičů, měli bychom je přesvědčit o tom, že je němčina perspektivní jazyk pro budoucí profese jejich dětí. V Česku je asi dvacet tisíc firem, kde je zájem o to, aby jejich zaměstnanci hovořili německy,“ podotkla zástupkyně ředitele Goethova institutu Ulrike Lewark.
Na jaře by podle Zahradníčkové měla proběhnout evaluace projektu, současný projekt prý poběží do konce školního roku. Předpokládá se, že bude i nadále pokračovat, zájem škol je zatím veliký.
