„Je to poprvé v historii, kdy Česká republika porazila úplně všechny a skončila na prvním místě,“ prohlásil ministr školství Marcel Chládek (ČSSD). „Za námi skončily i takové státy, jako je například Korea, o které se říkalo, že to je země informačních technologií.“
Česká republika měla nejvíce žáků ve druhé nejvyšší ze čtyř úrovní obtížnosti. Naproti tomu nejméně z testovaných dětí nedosáhlo ani nejnižší požadované úrovně znalostí, uvedl ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.
Stejně jako v ostatních zemích byly úspěšnější dívky, ale v tuzemsku byl genderový rozdíl nejmenší. Lepších výsledků dosahovali žáci víceletých gymnázií. Šetření proběhlo v roce 2013, bylo zaměřeno na čtrnáctileté žáky, čili na žáky 8. tříd a odpovídajících ročníků osmiletých gymnázií. Kromě Česka se měření zúčastnila například Austrálie, Německo, Norsko, Polsko nebo Slovensko. V České republice se do testování zapojilo 3200 žáků ze 170 škol. Dotazníky vyplňovaly i více než dvě tisícovky učitelů.
Doporučení: IT nemusí zůstávat jen v učebnách IT
Součástí testování bylo doporučení pro zúčastněné země. Podle ministra Chládka jde v případě Česka například o další zavádění informačních technologií do výuky, aby prostupovala všemi předměty. Tento cíl je zmíněn také v ministerské Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020, kterou minulý týden schválila vláda.
Stejný postoj zastává Česká školní inspekce. „Doporučovali bychom revizi rámcových vzdělávacích plánů informačních a komunikačních technologií, aby se promítly i do dalších vzdělávacích oborů. Je potřeba je využívat i v dalších předmětech, kde se výrazně zefektivňuje výuka,“ uvedl Zatloukal.

Čeští školáci to s počítači umí
Čeští školáci to s počítači umí
Události, 20.11.2014