Každý den se po celé Zemi odehraje asi milion her Counter-Strike. Podle odhadů se v každé dvacáté objeví někdo, kdo podvádí. Pro herní vývojáře i hráče představují nepříjemný problém – odrazují další hráče.
Umělá inteligence pohlídá, aby hráči nepodváděli ve hře Counter-Strike
Poznat „cheatera“, který podvádí, není úplně snadné – většinou se herní společnosti snaží nechat zodpovědnost na hráčích, kteří mohou podvodníky nahlásit. Je to však způsob značně problematický, protože se nahlašováním hráči často mstí těm, kdo se jim znelíbí – například v tom, že jsou prostě lepší. Největší problém představují ve hře Counter-Strike tzv. Spinboty, tedy prográmky, které umožňují hráči bez jakékoliv snahy automaticky trefit kohokoliv na mapě.
- Counter-Strike vznikla roku 1999 jako modifikace hry Half‑Life od společnosti Valve Corporation. V současné době se nejvíce hraje verze Global Offensive.
Hlídat hry klasickými prostředky není u hry, jako je Counter-Strike, možné, právě kvůli obrovskému množství her, které se denně odehrají. Způsobů podvádění navíc existuje velké množství a stále se mění a vylepšují. Společnost Valve, jež hru provozuje, se tedy rozhodla pro jiné, modernější řešení. Na serverech, kde hra běží, se již nyní pohybují „umělé inteligence“, speciální algoritmy, které sledují, co se děje při hraní.
Program trénoval a teď už ví víc, než lidé
Algoritmy zatím jen pozorují a cvičí se v odhalování cheaterů; 15. února společnost Valve na svém redditovém účtu uvedla, že se už tyto specializované umělé inteligence naučily poznávat podvodníky tak dobře, že je samy nahlašují do protipodvodnického systému Overwatch (nezaměňovat se stejnojmennou hrou společnosti Blizzard).
Podle vyjádření Valve se zpočátku schopnost umělé inteligence odhalovat podvodníky pohybovala kolem 70 procent, ale den ode dne se zlepšovala – v současné době překročila 99 procent.