Tokio – To, co je zatím výsadou speciálních kin, se má brzy přesunout i do obývacích pokojů. Japonská společnost Panasonic oznámila, že chce už od dubna tohoto roku prodávat 3D televize. Budou asi o 30 procent dražší než jejich dvojrozměrné verze. Panasonic by se v konkurenci LG, Sony nebo firmy Samsung rád stal jedničkou na trhu s touto novinkou.
Panasonic na trh pustí 3D televize
Zjednodušeně to funguje tak, že televize vysílá běžný dvojrozměrný obraz k divákovi dvakrát. Mozek si pak s pomocí vysokorychlostních clon v brýlích oba signály složí do trojrozměrného obrazu.
„Rok 2010 bude pro televizní trojrozměrnou technologii klíčový. Do nového trhu chceme zapojit i filmový průmysl,“ uvedl Širo Nišiguči ze společnosti Panasonic.
Panasonic ale není jediný, kdo 3D televize vyvíjí. Na paty mu šlapou konkurenti, jako je Sony nebo Samsung. Padesátipalcová trojrozměrná televize od Panasonicu by měla stát kolem čtyř tisíc osmi set dolarů, tedy přes 90 000 korun.
Investoři se domnívají, že je na utrácení za 3D televizory příliš brzy. Analytik japonské společnosti Ichiyoshi Investment Management na nedávné světové výstavě spotřební elektroniky CES připomněl, že trvalo celou dekádu, než cena barevných televizorů klesla v USA tak nízko, aby byla pro lidi přijatelná. „Výrobci televizí chtějí od 3D více, než mohou dostat,“ uvedl. Analytici také připomínají, že si mnozí spotřebitelé právě pořídili nové televizory s vysokým rozlišením obrazu, a proto nebudou ochotni utrácet za další novoty v krátké době.