V Bílině začala demolice kasáren, nahradí je skladovací haly

Události: Demolice kasáren v Bílině (zdroj: ČT24)

V Bílině začala demolice kasáren ze druhé poloviny 19. století. V areálu o rozloze 28 tisíc metrů čtverečních na okraji města nově vzniknou skladovací haly, kde najde práci až 60 lidí. Společnost JTH, která objekty od města koupila za zhruba čtyři miliony korun, je otevře asi za dva roky.

Demolice potrvá do konce letošního roku. „Necháme čistou suť a tu použijeme. Ručně se musí vybourat okna, sundat ze střech plechy. O žádné staré ekologické zátěži nevíme,“ sdělil ředitel skupiny JTH Jaroslav Třešňák. Investice přesahuje 100 milionů korun.

Kamiony se zbožím budou do areálu o rozloze 28 220 metrů čtverečních zajíždět ze zhruba 300 metrů vzdálené hlavní silnice od Teplic. „Dopravu ve městě by malé logistické centrum nemělo nijak zatížit,“ uvedl starosta města Oldřich Bubeníček (KSČM).

V dosahu dálnice D8 vzniká v poslední době řada skladů, některé ale nemají využití. „Myslím, že je hloupost zabírat ornou půdu. Lepší je využít starých lokalit, které jsou dostupné zaměstnancům,“ uvedl Třešňák a doplnil, že JTH má předběžnou dohodu se zájemcem o využití budoucího skladu v Bílině.

„Při hledání pracovníků budeme preferovat místní. Kromě administrativní síly bude velká poptávka po profesích jako vrátný, manipulační dělníci, řidiči, údržbáři a další,“ uvedl mluvčí skupiny JTH Karel Schön.

Demolice kasáren v Bílině (zdroj: ČT24)

Kasárna u Bíliny byla založena roku 1847. Zajímavostí je, že vojenský výcvik ve města absolvoval i poslední rakouský císař, arcivévoda Karel. Vojáci opustili město na začátku 90. let minulého století. V roce 2001 získala radnice objekty bezúplatným převodem od státu.

„V té době to už prakticky byly jen obvodové zdi. Pokoušeli jsme se najít nějakou náplň pro objekty, ale komerčně jsme je nemohli po dobu deseti let využít a oprava by byla velmi nákladná,“ uvedl Bubeníček.

Haly dostaly přednost před parkovištěm

Uplynulých deset let se město pokoušelo kasárny prodat. Letos se do soutěže přihlásila skupina JTH a Speciální stavby Most. Hodnotící komise ale druhou nabídku vyřadila, protože nebyla v souladu s územním plánem. Firma chtěla areál využívat jako parkoviště.

Vítězná společnost, která zaplatila za areál městu 3,65 milionu korun, musí vybudovat příjezdovou komunikaci do přilehlého sběrného dvora a do čtyř let od získání stavebního povolení na místě vybudovat sklady. Po jejich dokončení ještě po dobu minimálně pěti let udržovat nejméně 20 pracovních míst. Nesplní-li některou z podmínek, hrozí investorovi desetimilionová pokuta.