Správa železniční dopravní cesty se pochlubila zmodernizovanou tratí z Ústí nad Orlicí do Letohradu. Kvůli její rekonstrukci poznamenala část letošního roku vleklá výluka. Výsledkem jsou nádraží s vyššími nástupišti, nové koleje i vyšší traťová rychlost. Navzdory tomu však vlaky nezrychlí.
Trať z Ústí do Letohradu zrychlila, vlaky ne
Železniční trať Ústí nad Orlicí – Letohrad se připojila k těm, které v posledních letech dostaly nový železniční svršek i spodek, díky čemu vzrostla traťová rychlost. Cestující to ale nepoznají. Jízda je sice klidnější, nikoli však rychlejší a nic se nezmění ani v prosinci, kdy začne platit nový jízdní řád. Například ranní vlak do Polska, který z Ústí do Letohradu jede 22 minut, pojede i nadále stejnou dobu.
Podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého tak je největším přínosem oprav zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu. Velkou proměnou prošla nádraží a zastávky na trati. V Dolní Dobrouči, Hnátnici, Dolních Libchavách i Lanšperku mají nyní nástupiště se zvýšenou hranou, díky které je možné nastoupit do nízkopodlažních souprav zcela bezbariérově. Na trati však stále převažují vozy s vysokou podlahou.
Největší proměnu má za sebou nádraží v Lanšperku, kde nechala SŽDC také odstranit jednu kolej. V uvolněném prostoru dělníci vybudovali nové nástupiště a zajistili zjednodušení kolejiště. Postaveno bylo také nové trolejové vedení a vyměněno osvětlení, obnovu podstoupilo i staniční zabezpečovací zařízení.