Most v Hrotovické ulici u třebíčské nemocnice je v havarijním stavu. Ukázala to pravidelná prohlídka, kterou nechal zpracovat Kraj Vysočina. Jeho hejtman už jednal se zástupci města. Oprava bude nutná ještě letos. Kraj dokončuje projektovou dokumentaci, náklady na rekonstrukci prozatím odhaduje na desítky milionů korun.
Stav mostu u nemocnice v Třebíči se zhoršil. Ještě letos ho čeká oprava
To, že se stav nosné konstrukce mostu u nemocnice v Třebíči zhoršil ze šestého na sedmý stupeň, což je havarijní stav, ukázala lednová prohlídka. Zatím je provoz svedený ze tří do dvou jízdních pruhů, ale ještě letos se most řidičům uzavře úplně. „Jeden z největších problémů je degradující beton. Tyto špatné výsledky nám potvrdilo i Vysoké učení technické v Brně diagnostikou,“ řekla technička Krajské správy a údržby silnic Monika Vavřínková.
Na stavu mostu se podepsala letošní zima
Most z roku 1995 převádí dopravu nad železnicí a cestou vedoucí k První brněnské strojírně. Je tvořen deskovou konstrukcí sestavenou z patnácti předpjatých prefabrikátů dlouhých osmnáct metrů. Třiadvacet let a hlavně letošní zima se podle Moniky Vavřínkové na jeho stavu výrazně podepsaly. Do nosníků navíc zatéká voda, zamrzá a trhá celou konstrukci. Proti tomu měly sloužit odvodňovací otvory. Na mostě je už ale jen část z nich. Některé v minulosti při drobných opravách zabetonovali.
Vlastníkem mostu je Kraj Vysočina, který rozhodne, co s ním dál. „Vypadá to, že ho budeme muset rozebrat a znova celou tu první část postavit,“ řekl hejtman Jiří Běhounek (za ČSSD). Opravovat se budou i nájezdové rampy, které jsou ve správě Ředitelství silnic a dálnic. Dobu opravy odhadují projektanti zpracovávající projekt pro Krajskou správu a údržbu silnic Vysočiny na šest měsíců.
Přes most projede třináct tisíc aut denně
Podle údajů Ředitelství silnic a dálnic projede přes most denně přes třináct tisíc aut, z toho asi dva tisíce je nákladních. Most navíc navazuje na frekventovanou silnici I/23. Podle starosty Třebíče Pavla Pacala (Pro Třebíč) oprava mostu do dopravy ve městě citelně zasáhne, uznává ale, že kvůli bezpečnosti ji nelze odkládat. „Budeme hlídat termíny prací, aby stavba probíhala co nejrychleji. Současně posílíme dohled městské policie na objízdných trasách,“ řekl Pacal.
Stavba Podklášterského mostu se opozdila
Před dvěma lety zkomplikovala dopravu v Třebíči oprava Podklášterského mostu, který je také v majetku kraje. Původní most přes řeku Jihlavu byl zbourán na jaře 2016. Nový měl stát do podzimu. Stavba ale nabrala zpoždění kvůli posunutí přeložky plynu na straně Komenského náměstí a v souvislosti se změnou založení mostu. Osobní auta objížděla úsek dlouhý 120 metrů po sedmikilometrové objízdné trase až do jara 2017. Pro kamiony platila ještě delší objízdná trasa, uzavírka se dotkla i MHD.