Pražský půlmaraton uzavře centrum autům i tramvajím

Praha – Po většinu dne budou jezdit tramvaje v centru Prahy po mimořádných trasách, uzavírky ovlivní také silniční dopravu. Ve městě se poběží půlmaraton, dopravu ovlivní v čase od 5 do 17 hodin. Uzavírky a odklony tramvajových linek proběhnou průběžně podle toho, kde se budou účastníci závodu pohybovat.

Řidičů – a to zejména těch, kteří bydlí v centru Prahy – se dotkne sobotní zákaz parkování v ulicích 17. listopadu, Na Rejdišti, Křižovnické, U Plovárny, na náměstí Jana Palacha, Dvořákově nábřeží, Kosárkově nábřeží a nábřeží Edvarda Beneše a Kapitána Jaroše. Omezen provoz potom bude v okolí Kaprovy a Národní ulice a ulice Karolíny Světlé a uzavřeny ulice 17. listopadu a Dvořákovo nábřeží, průběžně pak i další místa, kudy se budou závodníci pohybovat.

Trasa půlmaratonu:

Palachovo náměstí–Křížovnická–Smetanovo nábřeží–Masarykovo nábřeží–Rašínovo nábřeží–Plavecká–Botičská–Na Slupi–Sekaninova–Jaromírova–Vnislavova–Rašínovo nábřeží–Palackého most–Lidická–Svornosti–prostor před nádražím Smíchov–Strakonická–Hořejší nábřeží–Nábřežní–Janáčkovo nábřeží–most Legií–Smetanovo nábřeží–Křížovnická–Mánesův most–Klárov–nábřeží Edvarda Beneše–nábřeží Kapitána Jaroše–Bubenské nábřeží–Komunardů–Jateční–Jankovcova–Libeňský most–Štorchova–Voctářova–Rohanské nábřeží–Těšnovský tunel–nábřeží Ludvíka Svobody–Dvořákovo nábřeží–Čechův most–nábřeží Edvarda Beneše–U Plovárny–Kosárkovo nábřeží–Mánesův most–Palachovo náměstí.

Start je naplánován na pravé poledne, organizátoři předpokládají, že do cíle doběhnou závodníci mezi 12:59 a 14:59.

Z tramvají postihne sobotní pražský půlmaraton nejvíce linky 17 a 18, které jezdí přes Palachovo náměstí, kde rozbijí pořadatelé závodu svůj hlavní stan. Proto se mu budou tramvaje vyhýbat již od 5 hodin. Později budou odklony probíhat podle toho, kde se bude pohybovat peloton závodníků. Aby nebyli kolem poledne odstřihnuti od zbytku města obyvatelé Podolí, bude jezdit zhruba mezi 11:30 a 13:30 zvláštní autobusová linka X-3 od Podolské vodárny k metru na Pražského povstání.

Právě metro by mělo během výluk spojených s půlmaratonem posloužit jako hlavní dopravní prostředek, jeho provoz půlmaraton nijak neomezí.