Poslední část opravy Barrandovského mostu začne na konci srpna a v ideálním případě by měla skončit do konce listopadu, uvedli při prohlídce stavby zástupci magistrátu, Technické správy komunikací a stavební firmy. Původně měly být opravy hotové do konce letních prázdnin. Stav severní části soumostí byl ale horší, než se předpokládalo, což vedlo ke zpoždění.
Oprava Barrandovského mostu má být hotová do konce listopadu
Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a který je již opraven, a severní, po kterém jezdí v opačném směru a jehož severnější část nyní dělníci rekonstruují.
Pokud vše půjde dobře, na konci srpna se podle místopředsedy představenstva Technické správy komunikací (TSK) Josefa Richtra otevře řidičům a práce se přesunou na jižnější část, která bude zároveň poslední etapou celé rekonstrukce. „Na dokončenou severní polovinu se přehodí provoz a okamžitě začneme frézovat jižní polovinu,“ řekl manažer stavby z firmy Porr Martin Ředina.
Horší kvalita betonu
TSK v polovině května oznámila, že nestihne původně avizovaný termín dokončení opravy, protože se ukázalo, že stav mostu je horší, než se čekalo. Podle Řediny je to trochu paradoxní, protože severní most je o pět let mladší než jižní a přitom je ještě v horším stavu. Důvodem je podle něj pravděpodobně horší kvalita použitého betonu.
Ředina potvrdil, že firma počítá v ideálním případě s dokončením celé rekonstrukce do konce listopadu. Od 1. prosince má být podle smlouvy zimní přestávka, ale podle manažera lze po oboustranné dohodě a v případě dobrých klimatických podmínek práce prodloužit ještě zhruba o čtrnáct dnů.
Důležité bude počasí
„Není nutné se bavit o konkrétních měsících, důležité jsou pro nás klimatické podmínky. A ty mohou být velmi vhodné i v listopadu a v prosinci – za poslední léta vyjma loňského roku byly zimy v Praze velmi mírné,“ vysvětlil manažer.
Mezní termín je nicméně polovina prosince, kdy zahajují zimní pauzy obalovny vyrábějící asfaltové směsi. „Naše obalovny pracují zhruba do poloviny prosince, potom se musí zakonzervovat, přes zimu mají odstávku a pokračuje se zase až na začátku března,“ řekl. Richtr doplnil, že firma se nyní snaží co nejvíce využít dlouhých dnů a dobrého počasí k urychlení prací, protože podzimní počasí bude mnohem nevyzpytatelnější.
Barrandovský most z roku 1983 nebyl dosud kompletně opraven. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce vyjde podle dřívějších informací celkem na 594,5 milionu korun.