Silničáři nedokončí opravu Barrandovského mostu v původním termínu

Silničáři letos nestihnou dokončit opravu Barrandovského mostu v původně avizovaném termínu do konce letních prázdnin. Důvodem je horší kvalita původní betonové konstrukce na okraji mostu, jehož nosnost je menší, než stavbaři původně předpokládali. Takzvané konzoly na severním kraji mostu musí nyní dělníci vyztužit, řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek a Lukáš Vráblík z Českého vysokého učení technického (ČVUT). Rozsah dopravních omezení, která na mostě nyní platí, se měnit nebudou.

„Každá rekonstrukce je vždy velké dobrodružství, což ví každý, kdo někdy něco opravoval, a bohužel se to ukazuje i tady. V podstatě jde o to, že most má kromě svého jádra i takové konzole, které vybíhají do stran, bohužel se zjistilo, že tyto konzole nejsou tak únosné, jak by měly být,“ nastínil Hřib.

Problém silničáři objevili při zahájení betonáže speciálním vysokopevnostním betonem, když se po jeho položení začala původní betonová konstrukce ohýbat, a rozlamovala tak tu novou. Podle Vráblíka nelze takovou vadu zjistit do té doby, než dělníci odstraní kompletně vozovku a další části mostu. Zda se objeví stejný problém také na jižním okraji severního mostu, zatím proto není jasné, podle Vráblíka to ale je možné předpokládat.

Na mostě nyní pracují horolezci, kteří na něj přidělávají konstrukci, která bude konzole podpírat. Teprve poté budou moci dělníci na původní vrstvu nalít nový speciální beton. Posílena bude rovněž celková výztuž mostu.

Odhalené neduhy

Silničáři před zahájením prací zjistili, že oproti očekávání jsou v horším stavu předpínací lana, která most drží. Ta nahradí a doplní nová. Na jižním mostě TSK zjistila, že jsou takzvaně prolezlé kabelové kanálky a lana. Při doplňkovém průzkumu se potvrdilo, že i severní most trpí těmito neduhy, to znamená zatékání, reznutí a oslabování průřezu kabelů.

Nynější dopravní opatření se nemění. To znamená, že řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pásů. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru.

Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a který je již opraven, a severní, po kterém jezdí v opačném směru. Most z roku 1983 stavbaři dosud kompletně neopravili. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Pražské planetárium se pochlubí největší promítací kopulí na světě

Po dvou letech se pro veřejnost 14. června znovu otevře pražské planetárium. Výsledkem rekonstrukce je první plně digitální LED planetárium v Evropě, a to s největší promítací kopulí na světě. Její rekonstrukce stála dvě stě milionů korun, dalších bezmála sto milionů město investovalo i do vylepšení zbývajících částí planetária. Díky tomu využijí i odpadní teplo, které diody vyzařují. Nově se navíc do kopule vejde o skoro sto diváků víc – dohromady 290.
před 48 mminutami

Moravu a Slezsko zasáhly silné bouřky

Bouřky a krupobití zasáhly odpoledne a večer východ Česka. Pásmo velmi silných bouřek postupovalo od jižní přes střední Moravu až k severu. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) během večera varoval například před výrazným bouřkovým systémem na Zlínsku nebo před velkými kroupami na Vsetínsku a Ostravsku. Podle zpravodajů ČT byly bouřky nejsilnější okolo osmé hodiny. Hasiči mezi 18:00 a 22:00 řešili přes dvě stě událostí spojených s počasím.
včeraAktualizovánopřed 7 hhodinami

Vlak projel návěstidlem na trati zabezpečené ETCS v Letovicích, včas zastavil

V Letovicích na Blanensku vpodvečer projel vlak návěstidlem na trati s jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. Včas zastavil a nikomu se nic nestalo, řekl generální inspektor z Drážní inspekce Jan Kučera. Podle něj ale jde o alarmující situaci, musel pochybit člověk.
včeraAktualizovánopřed 8 hhodinami

Tragické nehodě vlaku v Pardubicích by už nyní dokázal zabránit systém ETCS

Policie ani Drážní inspekce stále neuzavřely případ tragické srážky vlaků v Pardubicích. Od neštěstí, při kterém zemřely čtyři ženy a sedmadvacet lidí se zranilo, uplynul rok. U nehody zasahovaly desítky záchranářů. Souprava dopravce RegioJet se střetla s nákladním vlakem, když strojvedoucí rychlíku projel návěstidlo na červenou. Zabezpečovací systém tehdy na trati fungoval jen zčásti. Dnes už by se na železničním uzlu Pardubice podle Správy železnic podobná událost nemohla stát díky fungujícímu systému ETCS.
před 10 hhodinami

Z Bruntálska by mohlo brzy zmizet 150 tun nelegálního odpadu německé firmy

Z obce Jiříkov na Bruntálsku by mělo zmizet přes 150 tun nelegálně navezeného odpadu. Za likvidaci zodpovídá bavorská vláda. Do Česka odpad přivezla německá firma Roth International a nesplnila lhůtu na řešení. Na místo ve čtvrtek dorazili zástupci jiné německé společnosti, aby zjistili, co všechno se na skládce nachází. V pátek navštíví další černou skládku na jihu Moravy.
před 10 hhodinami

Po bouřkách zůstávaly vpodvečer bez proudu nadále tisíce domácností

Při bouřkách v noci ze středy na čtvrtek hasiči vyjížděli k téměř 500 událostem, nejčastěji čerpali vodu a odklízeli spadlé stromy. Nejvíc práce měli ve Středočeském, Jihočeském a Královéhradeckém kraji. Spadlé stromy na některých místech omezovaly dopravu a působily výpadky v dodávkách elektřiny. Bez proudu během čtvrtečního pozdního odpoledne zůstávalo nadále asi 8200 odběratelů. Ve čtvrtek vpodvečer dorazily další bouřky na Moravu a do Slezska.
včeraAktualizovánopřed 11 hhodinami

Soud za podplacení při přidělování nebytových prostor v Brně uložil podmínky

Městský soud v Brně uložil třem obžalovaným podmíněné tresty a padesátitisícové pokuty za podplacení při přidělování obecních nebytových prostor na Hlinkách. Čtvrtou obžalovanou viny zprostil. Obžalovaní vinu odmítají. Rozhodnutí není pravomocné, žalobkyně i tři nepravomocně odsouzení se na místě odvolali. Podmíněné a peněžité tresty pro ně navrhovala žalobkyně, obhájci pro klienty navrhovali zproštění obžaloby.
před 12 hhodinami

Na dekarbonizaci uhelných regionů míří z Unie 29 miliard korun

Na dekarbonizaci uhelných regionů, tedy přeměnu Karlovarského, Ústeckého a Moravskoslezského kraje, míří téměř devětadvacet miliard korun z dotačního programu Spravedlivá transformace. Je to přes sedmdesát procent celkové částky programu, přičemž příjemcům bylo proplaceno už šest miliard korun, řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL). Program má podpořit přeměnu regionů, které jsou spojeny s dlouhodobou těžbou uhlí.
před 18 hhodinami
Načítání...