Některé obce a kraje včetně Moravskoslezského nesouhlasí s rozšířením placení mýtného na dalších devíti stech kilometrech silnic 1. třídy. Těžkou dopravu by to podle nich jen přesunulo na silnice nižších tříd.
Obce nechtějí mýtné na silnicích 1. třídy. Obávají se přesunu kamionů na horší cesty
V lednu návrh na platbu mýtného na dalších úsecích silnic 1. třídy – spolu s okolnostmi chystaného tendru na provozovatele mýtného systému – zhodnotí experti.
V Moravskoslezském kraji by tak do mýtného systému pro nákladní vozidla mohla spadat Prodloužená Rudná, tedy klíčová spojka mezi Ostravou a Opavou.
Podle zjištění redaktorky České televize Markéty Radové mají starostové v případě zpoplatnění Prodloužené Rudné obavu z toho, že by nákladní doprava jezdila přes Hlučínsko.
„To už by bylo nemyslitelné, obzvlášť ještě i s tím, že jdou řeči, že příští rok se má stavět hned za mostem od Ostravy outletové centrum, kde jediné napojení bude z Hlučínské ulice,“ dodal starosta Hlučína Pavel Paschek (bezpartijní).
Podobně nesouhlasný postoj mají i zástupci Hospodářské komory nebo třeba zástupci průmyslníků. Například generální ředitelka Svazu průmyslu a dopravy Dagmar Kuchtová se domnívá, že by dopad na místní firmy, které z větší části využívají komunikace 1. třídy, byl negativní.
Mýtné se na dálnicích a vybraných silnicích 1. třídy v Česku platí od roku 2007. Za prvních devět let vyneslo zhruba 70 miliard korun.