Hradec Králové - Nedostavěný byt po rekonstrukci a nesolidní jednání. Na to si dnes stěžuje paní Eva Raschmannová, která si letos u firmy pana Václava Kováře z Kutné Hory objednala stavební práce. Poté, co firmě zaplatila celou částku za rekonstrukci, se práce zastavily a od té doby na dokončení bytu čeká marně. Případ nyní řeší Sdružení obrany spotřebitelů.
Nesolidní kutnohorská firma nechala zákaznici rozestavěný byt
Paní Eva Raschmannová z Hradce Králové si u Centra kompletních staveb Václava Kováře z Kutné Hory objednala rekonstrukci bytového jádra a kuchyně. Firma se počátkem července pustila do bourání. Podle smlouvy měla být stavba dokončena 22. července. K 15. červenci majitelka zaplatila téměř celou částku za rekonstrukci, a to přes 120 000 korun. Od té doby se však práce zastavily a s majitelem firmy se nelze spojit.
Václav Kovář s majitelkou bytu podle jejích slov nekomunikuje. Proč se stavba zpozdila, nevysvětlil. Telefon zákaznici nezvedá a doporučený dopis se jí vrátil. Občas do bytu přijdou zaměstnanci firmy. „Zaměstnanci mi jenom řekli, že je na dovolené v Itálii a oni že na materiál nemají,“ dodala majitelka. Paní Raschmannová říká, že jí nedodržením termínu vznikají další náklady. „Bydlet se tady nedá. Není tady záchod, umyvadlo, neteče tu voda. Kuchyň není vůbec,“ stěžuje si majitelka bytu Eva Raschmannová. Musela si proto pronajmout náhradní byt.
„Podobné případy řešíme často. Nejčastější případ je, když dá objednatel zhotoviteli nebo majiteli firmy, celou částku předem,“ říká Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů. Černý v podobných případech radí vyzvat firmu doporučeným dopisem s dodejkou k dokončení prací v náhradním termínu. Poté může následovat vypovězení smlouvy a žaloba.