Lidé, kteří nesouhlasí se záměrem ostravského magistrátu vybudovat novou tramvajovou trať v částech Poruba a Pustkovec, chtějí místo toho ekologické autobusy. Zaznělo to při veřejném projednání záměru, které nařídil Moravskoslezský kraj. Plánovaná trať má měřit zhruba tři kilometry a její vybudování by stálo odhadem sedm set milionů korun.
Místo nové tramvajové trati chtějí někteří lidé v Ostravě raději ekologické autobusy
Tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami má vést od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Má ale mnohé odpůrce a vznikla proti ní i petice, kterou podepsalo okolo pěti tisíc lidí.
„Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší,“ řekla Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele.
Tramvaje má město ve strategickém plánu
Náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová na projednání uvedla, že projekt je zařazen v dlouhodobých strategických plánech města. „Dlouhodobým cílem města je posílení páteřní tramvajové dopravy a veřejné dopravy jako celku,“ vysvětlila. Podle ní má být kvalitní veřejná doprava alternativou pro automobilovou dopravu.
„Snažíme se trať realizovat jako moderní. Ostrava není jediným městem, které připravuje rozvoj tratí do už zastavěných území. V Česku takto bude postupovat například Praha, Brno Olomouc,“ dodala.
Autobusy by podle dopravního podniku nestačily
Ředitel technického úseku Dopravního podniku Ostrava uvedl, že projekt reaguje na vyšší poptávku po veřejné dopravě v dané lokalitě. „Autobusy by na to nestačily, metro by bylo neefektivní,“ řekl. Dodal, že postavením trati ubude autobusů, které tak podle něj v této oblasti najezdí zhruba o šestnáct set kilometrů méně.