Horní Slavkov (Sokolovsko) – Na železniční trať z Horního Slavkova do Krásného Jezu by se po dokončení její rekonstrukce mohly podívat i osobní vlaky. Správa železniční dopravní cesty dráhu renovuje kvůli nákladní dopravě, provozovat ji bude místní výrobce vagonů Legios. Slavkovská radnice ale chce navrhnout Karlovarskému kraji společné financování osobní dopravy.
Horní Slavkov opět uvidí vlaky, možná i osobní
Osobní vlaky by se mohly na trať Krásný Jez–Horní Slavkov vrátit, ačkoli bude sjízdná pouze do místní části Ležnice východně od Slavkova. „Tam by byla zastávka pro osobní dopravu. Město by zajistilo úpravu zastávky i minibus, který by cestující dopravil z Ležnice do města,“ řekla dnes starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová (ODS). Vlaky chce město spolufinancovat s Karlovarským krajem, podle hejtmanského náměstka Petra Navrátila (ČSSD) je společná objednávka dopravy možná.
V úvahu připadají dvě varianty, kdy budou vlaky do Horního Slavkova jezdit – buď v pracovní dny, nebo o víkendech. „Pokud by byly jen víkendové spoje, sloužily by hlavně turistům. Je tu krásná krajina a z Krásného Jezu dobré napojení na vlaky do Mariánských Lázní a Karlových Varů. Spoje v pracovní dny by pak mohli využít i lidé, kteří jezdí do práce. Bylo by to ale o podstatně větších nákladech,“ uvedla starostka.
V pracovní dny by kraj s městem objednaly čtyři spoje denně, kdyby se jako vhodnější ukázala víkendová varianta, jezdily by pouze dva vlaky za den. Jejich provoz by ovšem byl podstatně levnější, podle náměstka Navrátila by víkendové spoje znamenaly, že za rok vlaky ujedou 2 691 kilometrů. Náklady by potom činily 270 tisíc korun. Kdyby naopak vlaky jezdily každý den, ujely by ročně zhruba 12 500 kilometrů. Asi pětinásobně by tak vzrostly i náklady na provoz.
Přes Horní Slavkov vedla železniční trať od roku 1901, kdy rakouská Státní dráha prodloužila lokálu Nové Sedlo u Lokte–Loket až do Krásného Jezu. Propojila tak chebsko-karlovarskou trať s dráhou Mariánské Lázně–Karlovy Vary. Po roce 1997 ale opět jezdily vlaky pouze po starším úseku do Lokte, zbytek trati osiřel.