Hradec Králové – Šest nových trolejbusů připravuje královéhradecký dopravní podnik k provozu. V ulicích se mají objevit do konce července. Stroje typu Škoda 30Tr jsou třetí částí rozsáhlé zakázky, díky které chce dopravní podnik obnovit svůj vozový park. Dodávka je výjimečná tím, že dva nové trolejbusy mají naftový agregát, který jim umožní zajíždět i do míst, kde nejsou troleje.
Do královéhradeckých ulic vyjedou nové trolejbusy včetně hybridních
S šesticí nových vozidel bude královéhradeckými ulicemi jezdit už 23 z objednaných 31 nových trolejbusů. Poslední dodávka osmi vozů má přijít v první polovině příštího roku. Všechny nové trolejbusy jsou od Škody Electric, dopravní podnik za ně zaplatí 332 milionů korun, z nichž 120 milionů korun hradí dotace z fondů EU. V Hradci Králové zajišťují trolejbusy zhruba třetinu přepravy MHD.
Trolejbusy s naftovým agregátem využije dopravní podnik na lince 1, kde není zatrolejován úsek z Nového Hradce do Kluků. „V situaci, kdy je 90 procent trasy pod trolejovým vedením, by bylo neekonomické nasazovat na tuto linku autobus a zrovna tak i vybudování nového trolejového vedení by byla značná investice,“ vysvětlil dopravně-technický náměstek dopravního podniku Vladimír Pejřil, proč je nezatrolejovaný úsek zařazen do trolejbusové sítě. Trolejbusy do Kluků jezdí od roku 1994, zprvu používal dopravní podnik klasický trolejbus s agregátem na přívěsu, posledních dvanáct let už jsou v provozu hybridní trolejbusy. „Jako jedni z mála využíváme tento typ pro pravidelnou linku,“ podotkl Vladimír Pejřil.
Vozidla z roku 2000 však už stárnou, navíc se jedná o typ Škoda 21Tr konstruovaný ještě s vysokou podlahou. Všechny nové trolejbusy včetně těch hybridních jsou nízkopodlažní, mají nižší provozní náklady a jsou méně hlučné.