Redesign webu za 14 dní? I to se dá zvládnout

Praha – Dobře fungující webové stránky jsou jedním z důležitých prvků úspěšných firem. Technologie se neustále vyvíjí a s nimi i požadavky návštěvníků, kterým se musí moderní weby přizpůsobit. Ve chvíli, kdy výkon webu není dostatečný a neplní dostatečně informační či prodejní funkci, je na místě jeho redesign. Podle množství požadavků může trvat několik let, ale lze jej stihnout i expresně za pouhých 14 dní.

Pro rychlý průběh je potřeba jednat od počátku s vedoucími pracovníky dotčených úseků – IT, obchod i marketing. S agenturou nebo realizátorem projektu to velmi usnadní schvalovací proces. „Nejlepší je dojít k řešení s důležitými lidmi ve firmě, zejména s manažery. V týmu je potřeba mít alespoň šest lidí a společně udělat workshop designstudia, tedy společný brainstorming agentury a klienta,“ vysvětlil na konferenci WebTop100 Petr Štědrý ze společnosti Dobrý web.

Takto složená pracovní skupina má podle Štědrého několik výhod – zejména se eliminuje hrozba špatného nebo neúplného zadání, které v dalších krocích potahuje realizaci nových stránek. Dalším významným důvodem je absence náročného schvalovacího procesu ve chvíli, kdy je návrh hotový, neboť všichni zainteresovaní lidé se procesu od počátku účastní.

Wireframe
Zdroj: ČT24/Mediacentrik.cz

Jak na rychlý redesign?

Máte-li definovanou pracovní skupinu, Petr Štědrý doporučuje začít s několikadenním intenzivním brainstormingem, při kterém se lidé rozdělí do menších skupinek a začnou sami kreslit do malých rámečků svoje jednoduché představy o budoucí podobě webu. Po vzájemné diskusi se kreslí menší počet návrhů, ale propracovanějších. Skupina tak pod vedením vývojářů z agentury sama postupně vyspecifikuje své požadavky.

Skupiny si komentují návrhy navzájem a během tří až pěti dnů může dostat grafické a designové oddělení či agentura na stůl konkrétní požadavky. Následujících několik dní je na řadě skicování, tvorba wireframu – jde o návrh definující funkci a obsah stránek, tedy jakási projektová dokumentace nového webu. Poté grafik namaluje předpokládanou reálnou podobu stránek a předá ji ke komentování. Pokud vše zhruba odpovídá zadání, je vše připraveno do 14 dní.

Nyní následuje fáze programování, která závisí na složitosti stránek a počtu i zkušenostech programátorského týmu. Po vytvoření prototypu je dobré věnovat alespoň deset dní na testování s uživateli a lidmi s firmy. Daniel Forouz z iNET Solutions na WebTop100 doporučuje testovat co nejčastěji, klidně i dílčí výsledky. Včasné odhalení problémů šetří čas i peníze všech. Po úspěšném testování a vyladění detailů nic nebrání vyslat web do ostrého provozu. Celkový čas procesu redesignu se tak dá vměstnat do tří měsíců.

Načítání...