Praha – Interaktivní pořad Hyde Park vysílá ČT24 téměř dva roky. Za tuto dobu se stal úspěšným formátem a získal si přízeň tisíců pravidelných diváků, kteří mohou vstupovat do vysílání a pokládat svoje dotazy. Podle jeho spoluautorky a moderátorky Pavlíny Kvapilové, ředitelky Nových médií ČT, se z Hyde Parku stal postupně nikdy nekončící tok komunikace mezi diváky a pořadem a také symbol otevřenosti České televize.
Hyde Park - průkopník nových médií v ČT
Nápad na interaktivní pořad na ČT24 vznikl už v roce 2009, kdy bylo potřeba zatraktivnit programové schéma a nahradit pořad Vedlejší efekty, který už určité prvky interaktivity obsahoval. Hyde Park však přinesl do českého mediální prostředí zcela nové pojetí zapojení diváků – mohou do vysílání vstupovat prostřednictvím Facebooku, Twitteru, tabletů iPad, SMS či mohou zavolat přes telefon nebo Skype.
„Byl to experiment v přímém přenosu. U tohoto formátu nemůžete dopředu nic vyzkoušet, snad kromě techniky,“ podotkla k začátkům Kvapilová na konferenci Czech Internet Forum. Moderátor pořadu totiž dění spíše usměrňuje a rozvíjí otázky zaslané diváky – ti však mohou zavést téma pořadu zcela nečekaným směrem a jsou moderátorovi partnerem.
Komunikace s diváky však neprobíhá jen během 50 minut vysílání. Komunita fanoušků pořadu vyrostla také na Facebooku, kde mohou kdykoli vybírat a doporučovat zajímavá témata či hosty a hodnotit vystoupení hostů ve studiu. Někteří fanoušci se mohou podívat i do zákulisí pořadu, do studia a osobně si popovídat s moderátory. „Jednou jsme po odvysílání pořadu seděli s fanoušky ještě tři hodiny u vína a diskutovali o pořadu a nápadech, jak Hyde Park zlepšit a posunout dál,“ pochvaluje si spolupráci Kvapilová s tím, že pozitivní zpětná vazba je pro tým nejlepší motivací a oceněním práce. Exkurze do vysílání tak budou určitě pokračovat.
Hyde Park se zařadil mezi nejsledovanější pořady ČT24. Největší zájem vzbuzují kontroverzní osobnosti, jako například ministr financí Miroslav Kalousek či bývalý ministr dopravy Vít Bárta, a nebo celebrity jako zpěvák Karel Gott. Do studia v takovém případě dorazí stovky dotazů, se kterými se technické systémy i editoři pořádně zapotí.