Vedro jako v džungli. Tanečníci i Česká filharmonie se potí v cirkusovém šapitó

Události v kultuře: Kniha džunglí v cirkusovém šapitó (zdroj: ČT24)

Hudebně-dramatickou adaptaci Kiplingovy Knihy džunglí připravilo pro pražskou scénu Azyl 78 Divadlo bratří Formanů. A to ve spolupráci s Českou filharmonií a souborem Dekkadancers. Představení v cirkusovém šapitó pro děti od šesti let nabízí divadelní dobrodružství, které je spojením hudby, výrazné vizuality a tance.

Režisér Matěj Forman si vybral téměř 130 let starý příběh a cirkusové šapitó proměnil v džungli. Jako výtvarník pracoval i na dekoracích.

„Příběh Mauglího v Knize džunglí je velká výzva a velkou výzvou je také stan Azyl 78, protože jde o cirkusové šapitó, které nemá takové podmínky jako divadlo,“ uvedl Forman.

Choreograf i tanečníci studovali v rámci příprav dva měsíce pohyby zvířat. Kostýmy se každému tanečníkovi upravují na míru. Jak se tančí například v kostýmu medvěda? „Je v tom samozřejmě teplo, ale jsme v džungli, takže atmosféra, jak má být. Máme kostýmy na nás dobře našité, naměřené, takže se v tom můžu pohybovat i po čtyřech, na dvou, tak, jak je potřeba,“ vypráví tanečník Alexandr Sadirov.

Česká filharmonie v pětimetrové výšce

Během představení je rušno i v zákulisí. Každý tanečník musí zvládnout více postav. Někteří se převlékají i devětkrát.

Netradiční je místo pro orchestr. Je to vůbec poprvé, kdy Česká filharmonie hraje v cirkusovém šapitó. Někteří hudebníci ve více než pětimetrové výšce.

„Když se stan rozehřeje, tak je tam úplně neuvěřitelné teplo, téměř na padnutí. To byl největší problém, se kterým jsme bojovali. Teplo má samozřejmě vliv i na ladění nástrojů, s tím se muselo také počítat,“ říká dirigent Marko Ivanovič. Příběh Mauglího doprovází patnáct hudebníků, víc se jich do pater s nástroji nevejde.